skomentuj
WSK  Lelek     poj. 125 ccm
strona gł.                                      galeria typów WSK                        kwiecień  2004  
mini-galeria  WSK  LELEK :     1      2      3      4      5       6   
Marka: WSK   Model:M06B3  Lelek 

Lata produkcji: 1975-77  wyprodukowano: 12 438 szt..
Historia powstania: 
Motocykl  
WSK  Lelek  to nowsza wersja  /starszy model 
M06 B3/,  z   tzw rodziny ptaków, stworzonej w roku 1974 
przez zespół w składzie inż. Mazur, inż. Czobot, inż. Bryzek, 
inż. Krzeszowiec, inż. Sagan. W założeniu "ptaki" miały być 
jednolitą  rodziną, ze  wspólnym, identycznym  podwoziem 
i jednostką  napedową .  Różnić  się za to wyglądem 
zewnetrznym i wyposażeniem.
"Lelek" otrzymał więc nowy   /w stosunku do poprzednika 
czyli M06 B3/    zbiornik paliwa - uzupełniony o torebkę na 
drobne wyposażenie. Nowe było także  siodło i osłony 
boczne wykonane z tworzywa, oraz płytkie błotniki. Sportowy 
charakter podkreślał górny ukł
ad wydechowy  (z motocykla 
M21W2S1)
,  wzmocnione:  kierownica i przedni widelec. 

Silnik:  S01 Z3A Lux,   poj skokowa- 125ccm. dwusuwowy 
jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. 
Średnica cylindra -52 mm skok tłoka 58 mm, Stopień 
sprężania 7,8, moc maksymalna 7,3 KM (5,4 KW) przy 5300 
obr/min, moment maksymalny 9,8 Nm przy 4200 obr/min 
Gaźnik:   G20 M2A o gardzieli 20 mm 
Sprzęgło: mokre trzytarczowe 
Skrzynia biegów:  trzybiegowa z kołami stale zazębionymi. 
Napęd:  Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', 
przełożenie 3,31 
Podwozie:  rama rurowa, pojedyńcza zamknięta  z rur 
okrągłych i prostokątnych. Zawieszenie przednie z modelu 
M06 B1 o zmienionej sprężynie, zawieszenie tylne na 
podwójnym wahaczu tłoczonym o skoku 90 mm 
Koła: 3,00x18'  niewymienne przód-tył 
Hamulce:  bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze 
stopu lekkiego, zebrowane z wtopiona zeliwna wkładką o 
średnicy 135 mm 
Instalacja elektryczna:   6V, prądnica o mocy 28W,  zapłon iskrownikowy   
Cieżar wł 100 kg,  cięż. max  /motoru załadowanego/ 250 kg 
Zużycie paliwa: 2.8 l/100 km przy 60 km/h   Szybkość maksymalna 80 km/h,    
Szybkość użytkowa 60 km/h 
Stosowane kolory:  malowanie dwubarwne   błotniki zawsze popielate,  
pozostałe elementy: czerwone, błękitne, żółte, pomarańczowe   
Wyposażenie:  pompka, kpl narzędzi 

WSK - najpopularniejszy polski motocykl     zobacz także:   http://republika.pl/shl_gazela/index1.html         http://shl.republika.pl/album/index1.html         800x630
http://shl.republika.pl/index1.html       http://republika.pl/fenix_prawojazdy/index1.html