WSK Lelek poj. 125 ccm
strona gł. galeria typów WSK kwiecień 2004
mini-galeria WSK LELEK : 1 2 3 4 5 6
Marka: WSK Model:M06B3 Lelek
Lata produkcji: 1975-77 wyprodukowano: 12 438 szt..
Historia powstania:
Motocykl WSK Lelek to nowsza wersja /starszy model
M06 B3/, z tzw rodziny ptaków, stworzonej w roku 1974
przez zespół w składzie inż. Mazur, inż. Czobot, inż. Bryzek,
inż. Krzeszowiec, inż. Sagan. W założeniu "ptaki" miały być
jednolitą rodziną, ze wspólnym, identycznym podwoziem
i jednostką napedową . Różnić się za to wyglądem
zewnetrznym i wyposażeniem.
"Lelek" otrzymał więc nowy /w stosunku do poprzednika
czyli M06 B3/ zbiornik paliwa - uzupełniony o torebkę na
drobne wyposażenie. Nowe było także siodło i osłony
boczne wykonane z tworzywa, oraz płytkie błotniki. Sportowy
charakter podkreślał górny układ wydechowy (z motocykla
M21W2S1), wzmocnione: kierownica i przedni widelec.
Silnik: S01 Z3A Lux, poj skokowa- 125ccm. dwusuwowy
jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym.
Średnica cylindra -52 mm skok tłoka 58 mm, Stopień
sprężania 7,8, moc maksymalna 7,3 KM (5,4 KW) przy 5300
obr/min, moment maksymalny 9,8 Nm przy 4200 obr/min
Gaźnik: G20 M2A o gardzieli 20 mm
Sprzęgło: mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów: trzybiegowa z kołami stale zazębionymi.
Napęd: Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2',
przełożenie 3,31
Podwozie: rama rurowa, pojedyńcza zamknięta z rur
okrągłych i prostokątnych. Zawieszenie przednie z modelu
M06 B1 o zmienionej sprężynie, zawieszenie tylne na
podwójnym wahaczu tłoczonym o skoku 90 mm
Koła: 3,00x18' niewymienne przód-tył
Hamulce: bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze
stopu lekkiego, zebrowane z wtopiona zeliwna wkładką o
średnicy 135 mm
Instalacja elektryczna: 6V, prądnica o mocy 28W, zapłon iskrownikowy
Cieżar wł 100 kg, cięż. max /motoru załadowanego/ 250 kg
Zużycie paliwa: 2.8 l/100 km przy 60 km/h Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h
Stosowane kolory: malowanie dwubarwne błotniki zawsze popielate,
pozostałe elementy: czerwone, błękitne, żółte, pomarańczowe
Wyposażenie: pompka, kpl narzędzi
WSK - najpopularniejszy polski motocykl zobacz także: http://republika.pl/shl_gazela/index1.html http://shl.republika.pl/album/index1.html 800x630
http://shl.republika.pl/index1.html http://republika.pl/fenix_prawojazdy/index1.html
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL