WSK najpopularniejszy polski motocykl zobacz strony fenixa o wsk http://republika.pl/fenix_wsk zobacz też: Album SHL M11 http://shl.republika.pl/album
SHL Gazela i inne...http://republika.pl/shl_gazela Szkoła /nauka/ Jazdy Fenix http://republika.pl/fenix_prawojazdy Fotoplastikon Fenixa http://shl.republika.pl
WSK by fenix
luty 2005
mini-galeria WSK M06: 1 2 3 4 5 6 7 8
Marka: WSK Model: M06
Lata produkcji: 1954-65 wykonano: 207.649
Motocykl M06 był pierwszym modelem,
wyprodukowanym przez WSK Świdnik.
Pierwsza seria motocykli została wyprodukowana
w 1954 roku w oparciu o motocykl WFM M06 -
produkowany przez Warszawską Fabrykę Motocykli.
Do drugiej połowy 1958 roku w motocyklach WSK M06
montowano silniki S01, produkowane przez WFM,
które w późniejszym okresie zostały zastąpione
zmodernizowanymi silnikami S01Z ,produkowanymi
już w Nowej Dębie. Nowy typ silnika charakteryzował
się większym stopniem sprężania oraz większą mocą
maksymalną osiąganą przy wyższych obrotach.
Zastosowano również nowy gaźnik G20 o większej
gardzieli. Sprzęgło, skrzynia biegów oraz wał korbowy
pozostały bez zmian identyczne jak w silniku S01.
Model Wsk M06 był bliźniaczo podobny do modelu
WFM M06. Zmieniono jedynie instalacje elektryczną
(zastosowano akumulator), która została
wprowadzona wraz z silnikiem S01Z oraz kierownicę:
uchwyty klamek zostały zintegrowane z kierownicą, a
same klamki wytłaczano z blachy. . Pozostałe
elementy, takie jak zawieszenie (przednie bez
tłumienia olejowego), błotniki czy hamulce pozostały
identyczne jak w modelu produkowanym przez WFM.
informację przygotował: Stary (Tarnów)
publikacja zdjęć za zgodą własciciela motocykla
Najstarszy model: WSK M06
Dane techniczne:
Ciężar w stanie suchym: około 90 kg (w zależności od rocznika) Dopuszczalne obciążenie: 160 kg, Prędk. maksymalna: 70km/h
Zużycie paliwa: ok. 3litry/100km Zbiornik paliwa: 12,5 litra Długość: 2000mm Szerokość: 645mm Wysokość: 1000 mm
Ogumienie: koło przednie 3.00 x 19 , tylne 3.00 x 19
Do drugiej połowy 1958:
Silnik: S01, dwusuwowy, o pojemności 123 ccm i stopniu sprężania 6:1 Skok tłoka: 58 mm Średnica tłoka: 52 mm
Moc maksymalna: 4,6KM przy 4250 obrotów Gaźnik: Amal E68/16 Zapłon: iskrownikowy Świeca zapłonowa: brak danych (75?)
Po pierwszej połowie 1958:
Silnik: S01Z, dwusuwowy, o pojemności 123 ccm i stopniu sprężania 7:1 Skok tłoka: 58 mm Średnica tłoka: 52 mm
Moc maksymalna: 6,5KM przy 4850 obrotów Gaźnik: G20M Zapłon: iskrownikowy Świeca zapłonowa: brak danych (75?)
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL