WSK najpopularniejszy polski motocykl    zobacz strony fenixa o wsk http://republika.pl/fenix_wsk       zobacz też: Album SHL M11  http://shl.republika.pl/album 
 SHL Gazela i inne...http://republika.pl/shl_gazela   Szkoła /nauka/ Jazdy Fenix http://republika.pl/fenix_prawojazdy   Fotoplastikon Fenixa http://shl.republika.pl
WSK by fenix
       luty 2005
  mini-galeria WSK M06:  1     2     3      4     5     6        
Marka: WSK                                   Model:  M06
Lata produkcji:  1954-65                   wykonano: 207.649

Motocykl M06 był pierwszym modelem, 
wyprodukowanym przez WSK Świdnik. 
Pierwsza seria motocykli została wyprodukowana 
w 1954 roku w oparciu o motocykl   
WFM M06 -
produkowany przez Warszawską Fabrykę Motocykli. 
Do drugiej połowy 1958 roku w motocyklach  WSK M06
montowano silniki 
S01, produkowane przez WFM, 
które w późniejszym okresie zostały zastąpione 
zmodernizowanymi silnikami 
S01Z ,produkowanymi 
już w Nowej Dębie. Nowy typ silnika charakteryzował 
się większym stopniem sprężania oraz większą mocą 
maksymalną osiąganą przy wyższych obrotach. 
Zastosowano również nowy gaźnik   G20 o większej 
gardzieli. Sprzęgło, skrzynia biegów oraz wał korbowy 
pozostały bez zmian   identyczne jak w silniku S01. 

 Model Wsk M06 był bliźniaczo podobny do modelu 
WFM M06. Zmieniono jedynie instalacje elektryczną 
(zastosowano akumulator), która została 
wprowadzona wraz z silnikiem S01Z oraz kierownicę:   
uchwyty klamek zostały  zintegrowane  z kierownicą, a 
same klamki wytłaczano z blachy.                . Pozostałe 
elementy, takie jak zawieszenie (przednie bez 
tłumienia olejowego), błotniki czy hamulce pozostały 
identyczne jak w modelu produkowanym przez WFM.

informację przygotował:  
Stary  (Tarnów)
publikacja zdjęć za zgodą własciciela motocykla
  Najstarszy model:  WSK M06
Dane techniczne:
Ciężar w stanie suchym: około 90 kg (w zależności od rocznika)     Dopuszczalne obciążenie: 160 kg,     Prędk. maksymalna: 70km/h    
Zużycie paliwa: ok. 3litry/100km     Zbiornik paliwa: 12,5 litra    Długość: 2000mm     Szerokość: 645mm       Wysokość: 1000 mm    
Ogumienie:  koło przednie 3.00 x 19 ,  tylne 3.00 x 19 

Do drugiej połowy 1958:
Silnik: S01, dwusuwowy, o pojemności 123 ccm  i stopniu sprężania 
6:1       Skok tłoka: 58 mm   Średnica tłoka: 52 mm
Moc maksymalna: 
4,6KM przy 4250 obrotów       Gaźnik: Amal E68/16           Zapłon: iskrownikowy       Świeca zapłonowa: brak danych (75?)

Po pierwszej połowie 1958:
Silnik: S01Z, dwusuwowy, o pojemności 123 ccm  i stopniu sprężania 
7:1     Skok tłoka: 58 mm    Średnica tłoka: 52 mm
Moc maksymalna:
 6,5KM przy 4850 obrotów        Gaźnik: G20M                       Zapłon: iskrownikowy        Świeca zapłonowa: brak danych (75?)