WSK najpopularniejszy polski motocykl zobacz strony fenixa o wsk http://republika.pl/fenix_wsk zobacz też: Album SHL M11 http://shl.republika.pl
SHL Gazela i inne...http://republika.pl/shl_gazela Szkoła /nauka/ Jazdy Fenix http://republika.pl/fenix_prawojazdy Fotoplastikon Fenixa http://shl.republika.pl
WSK by fenix
luty 2005
mini-galeria WSK M06L: 1 2 3 4 5 6
7
Marka: WSK Model: M06L oraz M06Z
Lata produkcji: 1959-64 wykonano:
W latach 1959-64 produkowano równolegle dwa
modele WSK: M06L oraz M06Z.
Motocykl WSK M06L był drugim z kolei modelem
wyprodukowanym przez WSK Świdnik (obok M06Z).
Seria motocykli M06L była tańszą alternatywą dla
droższego i lepiej wyposażonego modelu M06Z.
W stosunku do poprzedniego modelu WSK M06
wprowadzono kilka mało istotnych, głównie
kosmetycznych zmian. Zawieszenie (przednie bez
tłumienia olejowego), błotniki, instalacja elektryczna,
hamulce (pół-bębny) pozostały identyczne jak
w modelu M06. Licznik przeniesiono z półki górnej do
obudowy lampy przedniej, składane podnóżki pasażera
uzyskały gumową powłokę, zrezygnowano z kratki
mocowanej na baku, która pełniła rolę bagażnika.
Nowy model WSK otrzymał inną - stopniowaną,
jednoczęściową kanapę kierowcy i pasażera. To
najłatwiej zauważalna różnica w stosunku do
poprzedniego modelu (oznaczonego jako M06 ).
Sercem nowej maszyny był silnik S01Z , produkowany
w Nowej Dębie, identyczny z tym montowanym
w końcowych latach starszego modelu - M06.
---------------------------
Seria motocykli M06Z była lepiej wyposażoną wersją
motocykla M06L. W przeciwieństwie do pierwszych
modeli produkowanych przez WSK (M06 i M06L), które
były niemal identyczne z WFM M06, w modelu M06Z
wprowadzono już szereg zmian.
Najważniejsze zmiany dotyczyły zawieszenia
przedniego: w miejsce przestarzałego widelca
teleskopowego (bez tłumienia) zastosowano bardzo
nowoczesny - jak na ówczesne czasy - widelec
teleskopowy z tłumieniem olejowym o skoku 150 mm,
który zapewniał wysoki komfort jazdy. Motocykl
wyposażono w nowe, głębokie błotniki, wykonane
z profili walcowanych z blachy stalowej, które dobrze
zabezpieczały kierowcę i pasażera przed bryzgami wody
i błota.
Nowością były trójkątne osłony boczne, które nie tylko
poprawiły wygląd motocykla, ale stały się także
osłonami schowka pod kanapą kierowcy. Zmianie
uległy hamulce: zastosowano bębny pełnopiastowe
o średnicy 135mm (pręt hamulca tylnego
poprowadzono od wewnątrz ramy ). Zrezygnowano
z bagażnika, mocowanego do błotnika tylnego na rzecz
uchwytu, ułatwiającego ustawienie motocykla na
podstawce centralnej.
modele: WSK M06L oraz M06Z
Dane techniczne:
Cięż. w stanie suchym: ok. 98 kg Dop.obciążenie: 160 kg, Pręd maks: 80km/h
Zużycie paliwa: ok. 3litry/100km Zbiornik paliwa: 12,5 litra
Długość: 2000mm Szer: 645mm Wys: 1000 mm
Ogumienie: koło przednie 3.00 x 19 , tylne 3.00 x 19
Silnik: S01Z, dwusuwowy, poj. skokowa123 ccm st. sprężania 7:1
Skok tłoka: 58 mm Średnica tłoka: 52 mm
Moc maksymalna: 6,5 KM przy 4850 obrotów Gaźnik: G20M
Zapłon: iskrownikowy Świeca zapłonowa: brak danych (75?)
mini-galeria WSK M06Z: 1 2 3 4
5
6
autor opracowania: Stary (Tarnów)
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL