CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
Moc silnika 13 KM Moment maksymalny 9.1 kGm przy 5800 obr.mm
St. sprężania 9:1 Cięż. pojazdu 98 kg Prędkość: 100 km/godz
System smarowania: mieszanka benzyny LO94 i oleju MIXOL w stos. 30:1
Pojemność zbiornika paliwa 13 l Zużycie paliwa 3,5-4 litr/100 km
Zapłon bateryjny Świeca zapłonowa M14 x 1,25 o wartości cieplnej
26O wg Bosch lub F100 ISKRA Rozruch rozrusznikiem nożnym
Skrzynia biegów: 4-stopn. z kołami stale zazębionymi
WSK najpopularniejszy polski motocykl zobacz strony fenixa o wsk http://republika.pl/fenix_wsk zobacz też: Album SHL M11 http://shl.republika.pl/album
SHL Gazela i inne...http://republika.pl/shl_gazela Szkoła /nauka/ Jazdy Fenix http://republika.pl/fenix_prawojazdy Fotoplastikon Fenixa http://shl.republika.pl
WSK by fenix
styczeń 2005
mini-galeria WSK M22: 1 2 3 4 5
Marka: WSK Model: M22 125 ccm
Lata produkcji: 1973 wykonano: ???
Motocykl popularno-sportowy M21W2sport (pierwsza
jego wersja) wzbudziła zainteresowanie odbiorców
zagranicznych. Był to rok 1973. Nic więc dziwnego,
że w Świdniku postanowiono opracować specjalną
konstrukcję, uwzględniającą wymagania różnych rynków.
Oczywiście na każdy z tych rynków należało przygotować
odpowiednie modyfilkacje.
Na rynek amerykański przygotowano wówczas
popularny motocykl terenowy typu M22. Wyposażono go
w silnik typu W-1 o pojemności skokowej 125 ccm.
Silnik po modyfikacjach wykonanych w Świdniku
osiągał moc 9,5 kW (13 KM). Zastosowano nowe lepiej
użebrowane odlewy cylindra i głowicy.
Szkieletem tego pojazdu była nowa podwójna rama
zamknięta, spawana z rur stalowych o małej średnicy.
Łatwo zdejmowana instalacja oświetleniowa
umożliwiała szybkie przystosowanie motocykla do
udziału w zawodach motokrosowych. Konstruktorem tej
wersji był inż. Z. Fronczak.
Wysokie wymagania odbiorców zagranicznych oraz nie
najwyższa jakość tych motocykli spowodowały, że ich
eksport nie rozwinął się na większą skalę.
Podwójną ramę z motocykla M22 wykorzystano później
do budowy dwóch prototypów pojazdów sportowych
przeznaczonych do szkolenia młodych zawodników
w kraju. Były to: motocykl krosowy o symbolu MC21
i rajdowy MR21. Do napędu tych pojazdów zastosowano
seryjne silniki typu W-2Bx o pojemności skokowej 175
i mocy 10,3 kW (14 KM).
Motocykl typu MR21 miał górny układ wydechowy oraz
instalację oświetleniową z modelu M21 W-2 Sport.
Motocykl MC21 o masie wynoszącej jedynie 98 kg
osiągał prędkość 100 km/h.
(żródło: A. Zieliński "Motocykle polskie 1946-85")
WSK M22 (próba wejścia na rynek amerykański)
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL