CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
Moc silnika 14 KM Moment maksymalny 9.1 kGm przy 5800 obr.mm
St. sprężania 9:1 Cięż. pojazdu 123 kg Dopuszczalne obciążenie
użytkowe 160 kg Prędkość: 110 km/godz
System smarowania mieszanka benzyny LO94 i oleju MIXOL w stos. 30:1
Pojemność zbiornika paliwa 13 l Zużycie paliwa 3,5 4 litr/100 km
Zapłon bateryjny Świeca zapłonowa M14 x 1,25 o wartości cieplnej
26O wg Bosch lub F100 ISKRA Rozruch rozrusznikiem nożnym
Skrzynia biegów: 4-stopn. z kołami stale zazębionymi Ogumienie: koło
przednie 3.00 x18" koło tylne 3,00x18"
żródło: "Polskie Motocykle 1946-85" wyd. 1999 autor: Andrzej Zieliński
WSK najpopularniejszy polski motocykl zobacz strony fenixa o wsk http://republika.pl/fenix_wsk zobacz też: Album SHL M11 http://shl.republika.pl/album
SHL Gazela i inne...http://republika.pl/shl_gazela Szkoła /nauka/ Jazdy Fenix http://republika.pl/fenix_prawojazdy Fotoplastikon Fenixa http://shl.republika.pl
WSK by fenix
styczeń 2005
mini-galeria WSK M21W2 "Perkoz": 1 2
3 4 5 6 7 8 9 10
11
Marka: WSK Model: M21W2 "Perkoz"
Lata produkcji: nie podjęto produkcji seryjnej
w latach 1977-79 wykonano zaledwie 190 egz.
Jedną z ostatnich nowości wśród motocykli typu
WSK M21 był motocykl o nazwie Perkoz.
Jego prototyp powstał w 1977 roku.
Zastosowano ulepszoną ramę, w której dotychczasową
pojedynczą, dolną belkę rurową zastąpiono dwiema
belkami wykonanymi z rur stalowych o średnicy 22 mm.
Zastosowano teleskopowy widelec przedni, w którym
górne nieruchome rury wykonano ze stali stopowej, a
dolne nogi ruchome były odlewane ze stopu aluminium.
Oba te elementy współpracowały bezpośrednio ze sobą
bez tulejek ślizgowych. Elementem resorującym w
każdej nodze widelca był układ dwóch sprężyn
śrubowych.
Amortyzatory wyposażono w zderzaki hydrauliczne
działające w obu kierunkach ruchu. Półki widelca były
kute ze stopu lekkiego. Nowy widelec zapewniał skok
koła zwiększony do 170 mm. Tylne elementy resorujące
pozbawiono osłon zewnętrznych, a ich sprężyny były
chromowane. Przednie i tylne koło motocykla Perkoz
otrzymały nowe piasty z bębnami hamulcowymi o
średnicy roboczej zwiększonej do 150 mm
i zaopatrzonymi w otwory do kontroli zużycia okładzin
ciernych. Do górnej półki widelca zamontowano zestaw
wskaźników, w którym wbudowano prędkościomierz,
lampki kontrolne kierunkowskazów i świateł drogowych
oraz nową małogabarytową wielopołożeniową stacyjkę.
Na kierownicy motocykla zamocowano dwa lusterka
wsteczne na długich wspornikach oraz zespoły
przełączników zblokowane z uchwytami dźwigni sprzęgła
i hamulca ręcznego. Przy tej ostatniej dźwigni
umieszczono także wyłącznik światła stop.
Do napędu tego modelu służył silnik typu 059. Perkoz
otrzymał błotniki o nowym kształcie i innym sposobie ich
zamocowania. Zastosowano też nową lampę tylną
z prostokątnym kloszem wykonanym z tworzywa
sztucznego. Zrezygnowano z pełnej osłony łańcucha
napędowego i wprowadzono osłonę okrywającą łańcuch
tylko od góry. Motocykl M21 W-2 Perkoz miał rozstaw osi
zwiększony o 20 mm, a jego masa wynosiła 123 kg.
W 1978 roku zapowiadano uruchomienie seryjnej
produkcji tego modelu w trzecim kwartale następnego
roku, jednak do tego nie doszło. W latach 1977 - 1979
wykonano zaledwie 190 egzemplarzy.
WSK M21W2 "Perkoz"
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL