CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
Moc silnika  14 KM   Moment maksymalny  9.1 kGm przy 5800 obr.mm   
St. sprężania  9:1    Cięż. pojazdu  123 kg    Dopuszczalne obciążenie 
użytkowe  160 kg     Prędkość: 110 km/godz    
System smarowania  mieszanka benzyny LO94 i oleju MIXOL  w stos. 30:1     
Pojemność zbiornika paliwa 13 l                 Zużycie paliwa   3,5 4 litr/100 km
Zapłon bateryjny    Świeca zapłonowa   M14 x 1,25  o wartości  cieplnej   
26O wg  Bosch   lub  F100 ISKRA                Rozruch  rozrusznikiem nożnym    
Skrzynia biegów: 4-stopn. z kołami  stale zazębionymi       Ogumienie:  koło 
przednie 3.00 x18"   koło tylne 3,00x18"


żródło: "Polskie Motocykle 1946-85" wyd. 1999 autor: Andrzej Zieliński
WSK Perkoz
 WSK najpopularniejszy polski motocykl    zobacz strony fenixa o wsk http://republika.pl/fenix_wsk       zobacz też: Album SHL M11  http://shl.republika.pl/album 
 SHL Gazela i inne...http://republika.pl/shl_gazela   Szkoła /nauka/ Jazdy Fenix http://republika.pl/fenix_prawojazdy   Fotoplastikon Fenixa http://shl.republika.pl
WSK by fenix
    styczeń 2005
  mini-galeria WSK M21W2 "Perkoz":   1     2      3      4     5      6      7    8    9   10   11   
Marka: WSK           Model: M21W2 "Perkoz" 

Lata produkcji:  nie podjęto produkcji seryjnej
w latach 1977-79  wykonano zaledwie 190 egz.

Jedną z ostatnich nowości wśród motocykli typu  

WSK M21  był motocykl o nazwie   Perkoz.
Jego prototyp powstał w  1977 roku. 
Zastosowano ulepszoną ramę, w której dotychczasową 
pojedynczą, dolną belkę rurową zastąpiono dwiema 
belkami wykonanymi z rur stalowych o średnicy 22 mm. 
Zastosowano  teleskopowy widelec przedni, w którym 
górne nieruchome rury wykonano ze stali stopowej, a 
dolne nogi ruchome były odlewane ze stopu aluminium. 
Oba te elementy współpracowały bezpośrednio ze sobą 
bez tulejek ślizgowych. Elementem resorującym w 
każdej  nodze widelca był układ dwóch sprężyn 
śrubowych. 
Amortyzatory wyposażono w zderzaki hydrauliczne 
działające w obu kierunkach ruchu. Półki widelca były 
kute ze stopu lekkiego. Nowy widelec zapewniał skok 
koła zwiększony do 170 mm. Tylne elementy resorujące 
pozbawiono osłon zewnętrznych, a ich sprężyny były 
chromowane. Przednie i tylne koło motocykla Perkoz 
otrzymały nowe piasty z bębnami hamulcowymi o 
średnicy roboczej zwiększonej do 150 mm 
i  zaopatrzonymi w otwory do kontroli zużycia okładzin 
ciernych. Do górnej półki widelca zamontowano zestaw 
wskaźników, w którym wbudowano prędkościomierz, 
lampki kontrolne kierunkowskazów i świateł drogowych 
oraz nową małogabarytową wielopołożeniową stacyjkę. 
Na kierownicy motocykla zamocowano dwa lusterka 
wsteczne na długich wspornikach oraz zespoły 
przełączników zblokowane z uchwytami dźwigni sprzęgła
i hamulca ręcznego. Przy tej ostatniej dźwigni 
umieszczono także wyłącznik światła stop.
Do napędu tego modelu służył silnik typu 059.   Perkoz 
otrzymał błotniki o nowym kształcie i innym sposobie ich 
zamocowania. Zastosowano też nową lampę tylną 
z  prostokątnym kloszem wykonanym z tworzywa 
sztucznego.        Zrezygnowano z pełnej osłony łańcucha 
napędowego i wprowadzono osłonę okrywającą łańcuch
tylko od góry.   Motocykl M21 W-2 Perkoz miał rozstaw osi
zwiększony o 20 mm,  a jego masa wynosiła 123 kg.
W 1978 roku zapowiadano uruchomienie seryjnej 
produkcji tego modelu w trzecim kwartale następnego 
roku, jednak do tego nie doszło. W latach 1977 - 1979 
wykonano zaledwie 190 egzemplarzy.
WSK M21W2 "Perkoz"