WSK by fenix - strony o motocyklu WSK           zobacz też:     ALBUM SHL M11 >>>        SHL-Gazela >>>>         Szkoła Jazdy FENIX >>>       FOTOPLASTIKON mini-max >>>   
WSK by fenix   ( strona gł.        )                                                 autor: fenix                                                                            styczeń 2005 r.

ponowna rejestracja motocykla WSK
        (skorzystamy z materiałow zamieszczonych na stronie Wonskiego)
            Rejestracja WSK: jako pojazdu kolekcjonerskiego

Opis rejestracji motocykla, który został wyrejestrowany, a kwalifikuje się do ponownej rejestracji jako POJAZD KOLEKCJONERSKI
Pamiętaj  - można w ten sposób zarejestrować motocykl składający się prawie w 100 % z oryginalnych części.

1. Dla uproszczenia sprawy potrzebny będzie ORYGINALNY dowód rejestracyjny sprzed wyrejestrowania motorka - nie wiem, jak 
sprawa wygląda bez niego, ale na pewno nie będzie to tak proste.

2. Trzeba posiadać umowę kupna - sprzedaży pojazdu, ale to zależy też, skąd się go ma. Tu mała uwaga - dane osoby sprzedającej 
muszą być zgodne ze starym dowodem rejestracyjnym. Jeśli nastąpiła jakaś zmiana, np. adresu, potrzebne jest ksero i oryginał (do 
wglądu) dowodu osobistego sprzedającego. Należy również wiedzieć, że KAŻDĄ umowę kupna   sprzedaży należy przedstawić w 
Urzędzie Skarbowym w celu opodatkowania transakcji   z podatku są zwolnione umowy na kwotę do 1000 zł, jednak i tak trzeba się 
do
 nich udać, aby to potwierdzili stosowną pieczęcią na umowie (znaczek skarbowy za 5 zł).

3. Należy udać się do Rzeczoznawców Polskiego Związku Motorowego (są w większości dużych miast) - jak co, to mam namiary - i 
mówimy, jak sprawa wygląda   że potrzebujemy ekspertyzę pojazdu kwalifikującego się jako kolekcjonerski do ponownej rejestracji. 
Oni umawiają się na termin (czasem nawet na ten sam dzień) i przyjeżdża koleś obejrzeć motorek. Spisuje on wszystkie dane i robi 
kilka fotografii (widok z 4 stron oraz zdjęcie numerów ramy i silnika). Później za kilka dni odbieramy ekspertyzę ( całkowity koszt ok. 
180 zł. - zależy od tego, ile km rzeczoznawca musi dojechać).

4. Udajemy się z tymi papierami do wydziału komunikacji Urzędu Miejskiego albo Gminy i mówimy, że chcemy zarejestrować 
motocykl tymczasowo w celu wykonania badania technicznego. UM lub UG wydaje nam  próbne tablice   opłata 34 zł + 5 zł znaczek 
skarbowy na wniosek i 50 gr. znaczki skarbowe na każdy załącznik.

5. Zanim ruszymy się z miejsca należy jeszcze oczywiście wykupić polisę OC   na rok, zapłacone z góry ubezpieczenie kosztuje 105 zł.

6. Jedziemy na przegląd - 64 zł. Może go wykonać każda stacja diagnostyczna, posiadająca stosowne uprawnienia, ale musimy 
pamiętać, że motor MUSI przedstawiać sobą  dobry stan techniczny. Mamy na wykonanie badania 2 tygodnie -  tyle są ważne 
otrzymane tablice rejestracyjne.

7. Jak już mamy przegląd, jedziemy z powrotem do UM lub UG. Oddajemy próbne tablice rejestracyjne i dostajemy na powrót nasze 
złożone dokumenty. Teraz dokonujemy wpłaty w kwocie 121 zł jako opłatę rejestracyjną oraz oczywiście 5 zł znaczek skarbowy na 
wniosek i 50 gr. znaczki skarbowe na każdy załącznik i udajemy się z nowym WNIOSKIEM o rejestrację i oryginałami oraz 
kserokopiami wszystkich dokumentów do rejestracji STAŁEJ.

Mnie spotkała w tym miejscu kolejna niespodzianka:   mój motor zarejestrowany był poprzednio w innej gminie, więc ZNÓW 
otrzymałem próbne numery,  na szczęście nieodpłatnie   na 1 miesiąc w celu weryfikacji danych. Po miesiącu wystarczy się zgłosić 
do
 nich i już wydają stałe.
Należy oczywiście pamiętać, że przy każdej zmianie numerów rejestracyjnych należy zgłosić się ze swoją polisą do ubezpieczyciela 

celu aktualizacji danych (numerów rej.) wpisanych w polisę.

Wszystkiego tego dokonałem w Poznaniu przy pomocy i przeszkodach bardziej lub mniej miłych pracowników Wydziału Komunikacji 
Urzędu Miasta oraz naprawdę znających się na rzeczy Rzeczoznawców PZMot.

  
ZESTAWIENIE POTRZEBNYCH DOKUMENTÓW

Oryginalny dowód rejestracyjny
Umowa kupna   sprzedaży opieczętowana w Urzędzie Skarbowym
Ekspertyza rzeczoznawcy PZMot
Przegląd techniczny motocykla
Wypełnione wnioski   na miejscu w UM lub UG
 

PODSUMOWANIE KOSZTÓW

Ekspertyza rzeczoznawcy PZMot             
ok. 180 zł
 
Próbna rejestracja do przeglądu techn.
 34 zł
 
Ubezpieczenie OC
 105 zł
 
Przegląd techniczny
 64 zł
 
Stała rejestracja motocykla
 121 zł
 
Znaczki skarbowe (w sumie)
 20 zł
 
RAZEM:  524 zł
 

Cóż - nie ma rzeczy niewykonalnych - są tylko trudne do realizacji i czasami dość kosztowne :-)) (ale mi się to mądrze napisało)

----------------------------------------------------------------------
(przeniesienie ze stron  
www.wueska.prv.pl   uzgodnione z autorem stron  (autor: Wonski)


To pytanie bardzo często pojawia się w rozmowach (np. na naszym forum). I ciągle - okazuje się - jest aktualne. Warto 
i trzeba było spisać wszystko od nowa. Okazuje się jednak,  że temat  "przećwiczył"  już wcześniej na własnych nogach 
Wonski - autor jednej z najstarszych stron wueskowych www.wueska.prv.pl.  A w dodatku bardzo zgrabnie to opisał. 
Nie będę się więc wymądrzał - po prostu przedstawię jego doświadczenia.  Ano proszę bardzo:


a to Wonski właśnie 
      i jego WSK
Koniecznie zobacz też to:
http://jawskom.kgb.pl/rej.htm