WSK - te motocykle produkowano w ¦widniku, ale tam nie pamiętaj± o motorach WSK, hmmm!            zobacz także inne strony fenixa: 
            
http://republika.pl/shl_gazela    http://shl.republika.pl/album    http://shl.republika.pl/index1.html      http://republika.pl/fenix_prawojazdy 




WSK strony fenixa  
/str. główna/                                      autor:  Ryszard Chustecki - fenix                                                              sierpień  2004
Silniczek rowerowy   "wueska"  -  (ale jednak to inna wueska )
Znalazłem w interniecie tak± notkę o "wuesce": silniczku rowerowym produkowanym w latach 50-tych we Wrocławiu. 
Ale autor tej notki jest mało oblatany w historii polskiej motoryzacji, bo prawie jednym tchem pisze o tym silniczku i o 
tym, że WSK produkuje również helikoptery wojskowe. I takie tam jeszcze pierdoły, że ...  Zreszt± zobaczcie to sami:
The WSK was build in Poland and looks very similar to the Solex. However 
there are are some differences i.g. the Solex was for sale only with a 
Solexframe but the WSK had an adaptor that you can mount on the front of your 
bicycle and then you can mount your WSK engine. The WSK has a 45 cc 
engine,like the Solex. The crankshaft is different from the Solex but the fuel 
pump is the same.

You can never find the word Solex on the whole engine, so it's not clear if this 
WSK was build with knowledge of the Solex factory. WSK built also their 
version of the DKW RT125.

Nowadays WSK still exists but the products they make are a bit different. They 
produce modern fighting jets and military helicopters. They also make (spare) 
parts for Boeing.
Motorcycle production stopped in 1993. When the moped production stopped 
is unknown but that must be somewhere in the late 60's. The production of the 
Solex of the same type was stopped in 1953.


(nie podaję adresu strony  - bo cóż tu reklamować 
i upowszechniać takie bzdety...  gniot to jest i tyle! )