WSK najpopularniejszy polski motocykl zobacz strony fenixa o wsk http://republika.pl/fenix_wsk zobacz też: Album SHL M11 http://shl.republika.pl
SHL Gazela i inne...http://republika.pl/shl_gazela Szkoła /nauka/ Jazdy Fenix http://republika.pl/fenix_prawojazdy Fotoplastikon Fenixa http://shl.republika.pl
WSK by fenix
styczeń 2005
WSK M21W2 Sport2
Marka: WSK Model: M21W2 S2
Lata produkcji: 1975-76 wyprodukowano: 2962 egz.
Historia powstania:
Motocykl M21W2S2 był czwartym modelem z serii
M21W2. Wyprodukowana w latach 1975-76 seria
ok.3000 egz. była zmodyfikowaną wersją motocykla
M21W2S1, przystosowanego w pewnym stopniu do
jazdy terenowej. Motocykl tak jak i jego pierwowzór
posiadał błotniki płytkie z tą różnicą,że we wszystkich
modelach M21W2S2 błotnik przedni mocowany był do
półki górnej.
Zawieszenie również nie uległo zmianie - stosowano
widelce teleskopowe ze sprężynami śrubowymi i
tłumieniem olejowym o skoku 150mm, mocowane do
półek aluminiowych. Puszki stacyjki oraz licznika
pozostały te same: zrezygnowano jednak z ich chromo-
wania. Przednie koło zaplatane było na nowej
19-calowej obręczy - 1,85Bx19 (wcześniej 1,85x18 ).
Wszystkie modele były standardowo wyposażone w
ogumienie terenowe.Tak jak i w innych wyczynowych
modelach WSK, zastosowano osłonę łańcucha typu
szczątkowego, składającą się z dwóch części, ruchomej
i stałej (nieruchomej).
Silnik (059-1) modelu M21W2S2 został w znaczny
sposób zmodyfikowany w porównaniu z silnikiem
modelu M21W2 (059). Jednostkę napędową
wyposażono w niezawodny gaźnik firmy Bing o symbolu
1/26/125/II. Zmodyfikowano wał korbowy, który został
przystosowany do współpracy z iskrownikiem-prądnicą
szwedzkiej firmy SEM o symbolu K1/80. Zabieg ten
pozwalał na uruchomienie motocykla bez posiadania
akumulatora. Z silnikiem współpracował górny układ
wydechowy wraz z zmodyfikowanym tłumikiem.
przygotował: Stary (Tarnów)
( w materiale tym wykorzystano zdjęcia z aukcji internetowej - za
zgodą właściciela motocykla -Tomka K.)
mini-galeria WSK M21W2 S2: 1 2 3 4 5 6
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA:
Silnik: 059-1, dwusuwowy, poj. 173,4 ccm stopień sprężania 9:1
Skok tłoka: 59,5 mm Średnica tłoka: 61 mm Gaźnik: Bing 1/26/125/II
Moc maks: 14KM przy 6300 obr/min Zapłon: iskrownikowy (SEM K1 / 80)
Świeca zapłonowa: F100 lub 260 wg Boscha
Ciężar motocykla w stanie suchym: 111kg, Dopuszczalne obciążenie: 160 kg,
Prędkość maksymalna: 100km/h Zużycie paliwa: ok. 4litrów/100km
Zbiornik paliwa: 8,5 litra
Długość: 2000mm Szerokość: 860mm Wysokość: 1080 mm
Ogumienie: koło przednie 3.00 x 19 , tylne 3,25 x 18
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL