WSK najpopularniejszy polski motocykl          zobacz strony fenixa o wsk http://republika.pl/fenix_wsk              zobacz też: Album SHL M11  http://shl.republika.pl 
 SHL Gazela i inne...http://republika.pl/shl_gazela   Szkoła /nauka/ Jazdy Fenix http://republika.pl/fenix_prawojazdy   Fotoplastikon Fenixa http://shl.republika.pl
WSK by fenix
    styczeń 2005
WSK M21W2 Sport2
Marka: WSK                                Model: M21W2 S2 
Lata produkcji: 1975-76       wyprodukowano: 2962 egz.

Historia powstania:
Motocykl  M21W2S2  był czwartym modelem z serii  
M21W2.  Wyprodukowana w latach 1975-76 seria 
ok.3000 egz.  była zmodyfikowaną wersją motocykla 
M21W2S1, przystosowanego w pewnym stopniu do 
jazdy terenowej. Motocykl tak jak i jego pierwowzór 
posiadał błotniki płytkie z tą różnicą,że we wszystkich 
modelach M21W2S2 błotnik przedni mocowany był do 
półki górnej.
 
Zawieszenie również nie uległo zmianie  - stosowano 
widelce teleskopowe ze sprężynami śrubowymi i 
tłumieniem olejowym o skoku 150mm, mocowane do 
półek aluminiowych. Puszki stacyjki oraz licznika 
pozostały te same:  zrezygnowano jednak z ich chromo- 
wania. Przednie koło zaplatane było na nowej 
19-calowej obręczy - 1,85Bx19  (wcześniej 1,85x18 ). 
Wszystkie modele były standardowo wyposażone w 
ogumienie terenowe.Tak jak  i w innych wyczynowych  
modelach WSK,  zastosowano osłonę łańcucha typu 
szczątkowego, składającą się z dwóch części, ruchomej
 i stałej (nieruchomej). 

Silnik  (059-1) modelu M21W2S2  został w znaczny 
sposób  zmodyfikowany w porównaniu z silnikiem 
modelu M21W2 (059).  Jednostkę napędową 
wyposażono w  niezawodny gaźnik firmy Bing o symbolu
1/26/125/II. Zmodyfikowano wał korbowy, który został 
przystosowany do współpracy z iskrownikiem-prądnicą 
szwedzkiej firmy SEM o symbolu K1/80. Zabieg ten 
pozwalał na uruchomienie motocykla bez posiadania 
akumulatora. Z silnikiem współpracował górny układ 
wydechowy wraz z zmodyfikowanym tłumikiem. 

przygotował: 
Stary  (Tarnów)
( w materiale tym wykorzystano zdjęcia z aukcji internetowej - za 
zgodą właściciela motocykla -Tomka K.)
  mini-galeria WSK M21W2 S2:     1     2     3      4     5      6   
CHARAKTERYSTYKA   TECHNICZNA:
Silnik: 059-1, dwusuwowy,  poj. 173,4 ccm   stopień sprężania  9:1  
Skok tłoka: 59,5 mm    Średnica tłoka: 61 mm      Gaźnik: Bing 1/26/125/II
Moc maks: 14KM przy 6300 obr/min    Zapłon: iskrownikowy  (SEM K1 / 80)
Świeca zapłonowa:  F100 lub 260 wg Boscha

Ciężar motocykla w stanie suchym: 111kg,  Dopuszczalne obciążenie: 160 kg,
Prędkość maksymalna: 100km/h       Zużycie paliwa: ok. 4litrów/100km
Zbiornik paliwa: 8,5 litra

Długość: 2000mm            Szerokość: 860mm                    Wysokość: 1080 mm
Ogumienie: koło przednie 3.00 x 19 , tylne 3,25 x 18