WSK - te motocykle produkowano w Świdniku, ale tam nie pamiętają o motorach WSK, hmmm!            zobacz także inne strony fenixa: 
 http://republika.pl/shl_gazela
          http://shl.republika.pl         http://shl.republika.pl/start.html         http://republika.pl/fenix_prawojazdy 
Jak przerobić WSK 125 na WSK 125-Chopper

Witam.Oto cały opis ,,Jak przerobić WSK 125 na WSK 125 Chopper"  
 Znajdziesz tu wszelkie potrzebne wiadomości. Proszę przed budową uważnie przeczytać. 
1. Bierzemy rame WSK 125 model M06B3.
Odcinamy od niej wszelkie nie potrzebne i wystające elementy w miejscach zaznaczonych 
(linią przerywaną) na rysunku 1, takie jak: 
a) Całe belki podsiodłowe z mocowaniami.
b) Odcinamy kawałek dolnej ramy w miejscach zaznaczonych na rysunku i odkładamy odcięty kawałek na 
bok, ponieważ będzie on potrzebny do zrobienia umocowania pedału hamulca.
c) I na końcu odcinamy wszelkie uchwytu i wystające elementy (zaznaczone na rysunku linią przerywaną). 
Zostawiamy tylko 2 wystające bolce na górze ram, ponieważ są one potrzebne do utrzymywania baku 
aby nie suwał się on na boki. 
2. Bierzemy oryginalny wahacz od WSK 125 (od tej samej co rama) i odcinamy końcówki (pokazane 
na rysunku).
3. Bierzemy rurę o średnicy 30mm i robimy z niej tylni wahacz (nie wiem jaka była długość tej rury, 
ale proszę postarać się wykonać ten wahacz tak, jak na rysunku aby po między było 240mm). 
4. Następnie ucinamy dwa kawałki rury o długości 340mm i o średnicy rury 30mm (te 2 kawałki 
będą także potrzebne do tylniego wahacza).
5. Następnie z rury o średnicy 20mm ucinamy 2 kawałki o długości każdy po 460mm (będą one 
potrzebne do części dolnej ramy). 
6. Teraz bierzemy tę resztę dolnej ramy która nam została (myślę że jej nie wyrzuciłeś ;) i odcinamy            
tę rurkę która wystaje (ma zostać to co na rys.3) aby zostało tylko  kawałek żelastwa z rurką u dołu w poprzek, przyspawaną  (będzie ono potrzebne do zrobienia 
hamulca).
7.  A teraz spróbujemy to wszystko złożyć do kupy ;)   (rysunki pomocnicze)
a) Bierzemy te dwie rurki o średnicy 20mm i spawamy je w miejscu pokazanym na rysunku A (na dole) tak aby na końcu rozstaw wynosił 240mm 
b) Bierzemy te dwie części wahacza które wcześniej zrobiłeś i spawamy  je do ramy (pokazane na zdjęciu u dołu B) w miejscu pokazanym na rysunku (wahacz 
musi być mniej więcej w linii prostej z ramą górną rys. OD PRAWEJ STRONY)
c) Przy naszym zrobionym wahaczu trzeba będzie na końcu wyciąć fragment aby umieścić w nim odcięty kawałek wahacza. Następnie ucięty kawałek wahacza 
staramy się przyspawać do końca wahacza tak aby wystawał 130mm. (widać na zdjęciu poniżej C i D) (PROSTOPADLE DO PODŁOŻA I ŻEBY KOŃCÓWKI BYŁY 
W TYCH SAMYCH POZYCJACH)
d) Po przyspawaniu kawałka wahacz do naszego wahacza bierzemy ucięte 2 rurki o dł. 340mm i spawamy je pomiędzy dolnym fragmentem ramy a przyspawaną
końcówką wahacza (pokazane na rys. OD PRAWEJ STRONY)
e) Na końcu trzeba przyspawać rurkę pod spód wahacz tak jak na zdjęciu (E).Do niej trzeba przyspawać płaskownik który był przy oryginalnym wahaczu, 
utrzymywał on hamulec szczękowy przy tylnim kole. Można także do tej rurki przymocować błotnik.
8. Po ukończeniu tylniego wahacza zabieramy się za montaż stopek pod nogi kierowcy i hamulec. Stopki pod nogi kierowcy zrobimy bardzo prosto z kierownicy 
rowerowej, należy jednak troszkę ja pod prostować ponieważ jest ona lekko wygięta do tyłu. Można zrobić tak jak na zdjęciu u dołu, czyli odciąć fragmenty roczek 
kierownicy i przyspawać je do kawałka rurki (wymiarów nie podaje ponieważ podstawki robimy na swój wymiar. Po przerobieniu kierownicy należy ją przyspawać 
do ramy w miejscu widocznym na zdjęciu (zdjęcie F).
9. Teraz do pod stopek trzeba dorobić lewarek do zmiany biegów, który wykonamy z łożyska(najlepiej nachodzącego idealnie na stopkę), łańcucha rowerowego, 
dwóch zębatek rowerowych (małych) i oryginalnego lewarka.Lewarek trzeba przeciąć w na dwie części (część 1, część 2) Do części 1 spawamy (z jednej strony 
aby można było jeszcze uchwyt przykręcić) małą zębatkę od roweru starając się aby była na środku. Do części 2 spawamy łożysko (żeby się po przyspawaniu 
jeszcze łożysko obracało). A następnie do łożyska od boku spawamy drugą zębatkę (taką samą jak poprzednia). Przed przyspawaniem lewarka należy założyć 
silnik i Część1 przerobioną, aby móc ustawić dobrze lewarek (Część2) Następnie przerobiony lewarek z łożyskiem nakładamy na stopkę i ustawiamy a 
następnie przyspawamy. Jeżeli lewarek jest już gotowy to należy odmierzyć łańcuch i go założyć. (Wszystko Widać na zdjęciu G) 
10. Teraz czas na hamulec. Ten kawałek dolnej ramy który nam został trzeba przyspawać pod stopkami ok.3-4cm co widać na zdjęciu H.
11. Jeżeli wykonałeś ramę to teraz pasowałoby zrobić jakiś błotnik z tyłu.  Najlepiej wykorzystać błotnik od WSK ten sam model.Można go zrobić tak jak na zdjęciu,
 ale jak masz inne leprze pomysły to też mogą być. (podglądnij zdjęcie I)
12. Jeżeli wypełniłeś powyższe punkty i podpunkty to rama jest praktycznie skończona.Pozostał tylko układ wydechowy, można zastosować zwykłą rurę wydechu 
ale można się trochę pobawić i zrobić własny tłumik, taki jak ja mam (zobacz zdjęcie J).

 Teraz wszystko jest już skończone, potrzebne  tylko: koła, bak, siedzenie, łańcuch, kierownica i oczywiście silnik.
Taki materiał znalazłem na portalu www.sciąga.pl. 
Ciekawa to rzecz, ciekawy opis i widać, że autor robił ten 
opis na bazie własnych dowiadczeń. Ale cóż: nie ma tu 
rysunków, a bez nich niewiele można z opisu skorzystać.
No więc gościu - jeżeli zdarzyło się, że trafiłeś już tu do nas,
jeżeli czytasz ten text   - to odezwij się, uzupełnij opis 
swoimi rysunkami.To może być bardzo ciekawa przeróbka 
i szkoda, żeby zaginęła w czeluściach internetu...   
fenix 
WSK strony fenixa  /str. główna        / 
autor serwisu:  Ryszard Chustecki - feni
 listopad  2004
wsk - przeróżności
 - gdzie ty, gościu, jesteś? czyli o konstrukcji WSK - czoper