Marka: WSK             Model:   M21W2 Sport  

Lata produkcji:                    wyprodukowano:
Historia powstania:  
/ wg."Polskie Motocykle" autor A.Zieliński /
Pierwszy motocykl  WSK z silnikiem 175 ccm  wyprodu-
kowano w 1972 r.     Był  to model 
M21 W-2, ale jeszcze 
w tym samym roku uruchomiono produkcję jego wersji
eksportowej o symbolu 
M21 W-2Ex.      Już w 1973 roku
podjęto produkcję   
trzeciego motocykla 
z  rodziny M21W2.
  Był to model M21 W2 Sport (później
otrzymał  oznaczenie S-1),  który w pewnym stopniu 
został przystosowany do jazdy terenowej.     Do napędu
służył silnik typu W-2BxS z górnym układem  wydecho- 
wym i innym tłumikiem. Moc tego silnika wynosiła 
11 kW  (15 KM) przy 6600 obr/min. .      W motocyklu tym
 zastosowano nowy, wzmocniony przedni widelec 
teleskopowy: wykonany z mocnej  stali stopowej, a obie
półki były kute ze stopu lekkiego. Zrezygnowano ze sto- 
sowania rurowej osłony goleni widelca,co pociągało za
sobą zmianę mocowania reflektora. Zgodnie z  modą  -
prędkościomierz i stacyjkę przeniesiono z obudowy 
reflektora do oddzielnych walcowych puszek  mocowa- 
nych do górnej półki.

A tak o tej maszynie pisano w fabrycznym folderku 
reklamowym:   
Motocykl  M21W2 Sport rewelacja 
polskiego przemysłu motoryzacyjnego.Posiada piękną 
sportową sylwetkę i doskonale walory użytkowe.Jest  
prosty w konstrukcji l niezawodny w każdej sytuacji: na 
szosach i w najtrudniejszym terenie. Pokonuje dalekie 
trasy i ogromne różnice wysokości, spisując się 
znakomicie w każdym klimacie,w każdych warunkach
atmosferycznych l drogowych. Próby terenowe motocykl
 ten odbył w ramach polskiej wyprawy wysokogórskie 
( w Andy (l972 r),  zdając znakomicie egzamin na 
bezdrożach   "dachu"   Ameryki Poł.        Szybko i pewnie
przemierzył słynną  
Pan-American Highway 
oraz stare, zapomniane szlaki Inków. Wędrował drogami 
tropikalnych nizin i wspinał 
się kilka godzin na pokryte śniegiem przełęcze. Motocykl
WSK 175 Sport jest niezastąpionym środkiem  
lokomocji dla turystyki motorowej  o ambicjach 
wyczynowych.
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
Moc silnika  14 KM   Moment maksymalny  9.1 kGm przy 5800 obr.mm   
St. sprężania  9:1    Cięż. pojazdu  111 kg    Dopuszczalne obciążenie użytkowe  160 kg
Prędkość: 110 km/godz    
System smarowania  mieszanka benzyny LO94 i oleju MIXOL  w stos. 30:1     
 Pojemność zbiornika paliwa 13 l      Zużycie paliwa  3,5 4 litr/100 km
Zapłon bateryjny   Świeca zapłonowa   M14 x 1,25  o wartości  cieplnej   26O wg  Bosch  
lub  F10 ISKRA      Rozruch  rozrusznikiem nożnym    Skrzynia biegów: 4-stopn. z kołami 
stale zazębionymi      Ogumienie:  koło przednie 3.00 x19"   koło tylne 3,00x18"
  mini-galeria WSK M21W2 Sport:   1     2     3      4     5      6     7 
 WSK najpopularniejszy polski motocykl    zobacz strony fenixa o wsk http://republika.pl/fenix_wsk       zobacz też: Album SHL M11  http://shl.republika.pl/album 
 SHL Gazela i inne...http://republika.pl/shl_gazela   Szkoła /nauka/ Jazdy Fenix http://republika.pl/fenix_prawojazdy   Fotoplastikon Fenixa http://shl.republika.pl

/wsk str. główna  /                                                                                                         maj  2004
                                                  
WSK  M21W2 sport         
-->